emlak gayrimenkul alım satım firması

Emlak ofisi aracılığıyla daire alım satımı nasıl gerçekleşir?

Emlak ofisi aracılığıyla daire alım satımı nasıl gerçekleşir?

Bir daire satın almak veya satmak, ilk defa alıp satan bir kişiyi rahatsız edebilecek zahmetli ve sorumlu bir iştir. Birçok kişi sorumsuzluk ve dolandırıcılıktan korktuğu için emlak acentelerine güvenmekte isteksizdir. Aslında, güvenilir bir Emlak Ofisini seçerseniz ve çalışanları ile yakından tanışırsanız tüm korkular boşa çıkacaktır.

Emlak ofisi aracılığıyla bir daire alıp satmak, kendinizi bürokrasiden kurtarmak için bir fırsattır. Bir kişi bağımsız olarak çeşitli belgeler toplayacak ve bu oldukça uzun bir süre için belgeler hazırlayacak olsa da, bir kurumun yardımıyla bu prosedür çok daha az zaman alacaktır.

Profesyonellerle çalışmanın faydaları:

  • Belge işleme hızı
  • Evrak hazırlama
  • İşlem tarafları arasındaki maddi yükümlülüklerin uygulanmasında aracı olma
  • İşlemin yasallığı üzerinde kontrol etme
  • Mülkün beyan edilen verilere uygunluğunun kontrol edilmesi

Bir dairenin alım satımının tescili için bir emlak ofisi seçme

emlak gayrimenkul alım satım firması

Emlak ofisi gayrimenkul alım satım firması

Bugün çok sayıda emlak acentesi var. Doğru seçimi yapmak bir dairenin alıcısı ve satıcısının sorumluluğundadır.

Nelerden oluşur?

Öncelikle şunlara dikkat etmelisiniz:

Ajansın iş tecrübesi

Elbette bu hizmetler için piyasada zaten itibar kazanmış kuruluşlar tercih edilmelidir. Seçtiğiniz ajansın itibarını basit bir şekilde kontrol edebilirsiniz – büyük olasılıkla İnternet’teki sitelerde bulunacak olan müşteri incelemelerini okuyarak.

Firmanın yasal uygunluğu

Dikkat etmeniz gereken ikinci şey. Ayrıca ajansın yasal bir sertifikası olması gerekir. Vergi müfettişliği departmanı, kuruluşun mevcut durumu hakkında bilgi vermeye yardımcı olacaktır. Ajans iflas etmişse veya vergi borçlusu olarak listelenmişse, ona güvenmemelisiniz.

Personel

Üçüncü, ne tür bir organizasyonla uğraştığınızı anlayabileceğiniz daha az önemli olmayan kriter. Emlak ofisinde çalışan her emlakçının bir hukuk derecesi veya uzmanlık kurslarını tamamlama sertifikası olması gerekir.

Bir ajans aracılığıyla bir dairenin alım satımının kayıt aşamaları

Emlak ofisi

Emlak ofisi

Başlangıçta, bir acente ile hizmetlerin sağlanması için bir sözleşme yapılması gerekmektedir. Bu, bir emlakçının tüm sorumluluklarını ve sağlanan hizmetlerin bir listesini açıklayan standart bir sözleşmedir. İşlemin hukuki saflığının teminatı sözleşmede belirtilmesi gereken önemli bir detaydır. Daha sonra, emlakçı işlemin nasıl işlendiğini açıklamalıdır.

Bir daire satın almadan önce onu bulmanız gerekir. Ajansın görevi, müşterinin talebini tam olarak karşılayan gayrimenkul bulmaktır. Arama, satıcılarla yapılan görüşleri ve toplantıları içerir.

Bir Emlak ofisi yardımı ile bir dairenin alım satım aşamaları genellikle emlakçı tarafından hemen duyurulur. Sözleşmenin doğru şekilde yürütülmesi için gerekli olan belgelerin bir listesini sağlar. Ayrıca belgelerin hem alıcı hem de satıcı tarafından sağlanması gerekmektedir.

Hemen hemen tüm Emlak ofisi bir dairenin alım satımını tapuda gerçekleştirir. Kayıt odasının alıcıya mülkün mülkiyeti hakkında bir belge verdiği temelinde sözleşmeyi hazırlayan kişidir. Bir sonraki adım, tarafların tapu ziyareti ve sözleşmelerin imzalanması olacaktır.

Emlakçıların genellikle vekaleten çalıştığını bilmek önemlidir.

Ayrıca, alıcı veya satıcı devlet kurumlarının eşiklerini düşürmek istemiyorsa, bir noter tarafından onaylanması gerekir. Ancak, işlemi tamamlamak için tarafların kendi başlarına görünmeleri daha iyidir.

 

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.